یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
بوشهری

حوزه / مدیر حوزه های علمیه خطاب به مدیران مدارس خوزستان، گفت: با طلاب پدرانه برخورد کنید و پای درد و دل آنان بنشینید؛ چرا که این کار، هم سبب رشد فکری و عاطفی طلبه شده و هم موجبات پیشرفت او بهتر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله حسینی بوشهری، در جمع علما، روحانیون و مدیران مدارس علمیه خوزستان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به کلامی از امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) در کلامی گهربار بیان می کنند که «روزهایی که در اختیار انسان قرار می گرد، سه روز است. روزهایی که گذشتند، روزی که در آن قرار داری و روزی که هنوز نیامده است»؛ از این رو باید تلاش کرد با نگاه به گذشته امروز خود را بسازید و با ساختن زندگی امروز خویش، فردای خود را آباد سازید.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که فضا و زمینه برای فعالیت های تبلیغی، زیاد است، بیان داشت: امروز بسیاری از مساجد، امام جماعت روحانی یا طلبه ندارند و این تنها بخشی از نیازهای جامعه به طلاب و روحانیان است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با اشاره به تعداد مدارس علمیه موجود در استان خوزستان، گفت: امروز  حدود ۵۰ مدرسه علمیه در سطح استان فعالیت می کنند، اما این تعداد با توجه به موقعیت منطقه ای خوزستان بسیار کم بوده و باید بیش از اینها تلاش کرد و مدارس علمیه خوب مجتهد پرور را تاسیس کرد.

وی به مقایسه آماری میان طلاب و دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون به طور تقریبی تعداد دانشجویان سطح کشور چندین برابر طلاب حوزه های علمیه هستند و این نشان دهنده وسعت کار و پهنه گسترده ای از فعالیت هایی است که باید آنها را انجام داد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به مدیران مدارس خوزستان، گفت: با طلاب پدرانه برخورد کنید و پای درد و دل های آنان بنشینید؛ چرا که این کار، از طرفی هم سبب رشد فکری و عاطفی طلبه شده و هم موجبات پیشرفت بهتر او فراهم می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: از زمانی که در اختیار شماست، کمال بهره و استفاده را ببرید و همه عزم خود را برای تربیت طلابی موفق جزم کنید.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود، با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: حجت الاسلام حاجتی شخصیتی پژوهشگر و کاردان است که امیدواریم حجت الاسلام بهرام پور نیز در سمت مدیریت حوزه علمیه خوزستان کمال دقت و ظرافت را داشته و همچنان موجبات رشد و شکوفایی مدارس علمیه را فراهم آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha